Przeżywając kolejny Tydzień Wychowania, w klasie drugiej odbyła się pogadanka na ten
temat.
Dzieci przez cały tydzień, w tematyce
lekcyjnej nawiązywały do tematu wychowania. Pierwszym zadaniem, było wspólne
stworzenie nietypowego drzewa. Dzieci spośród wielu liści wybierały te, na
których były wypisane dobre cechy osobowe. Liście z odpowiednimi hasłami (Szanuję pracę innych; Nie używam brzydkich
słów; Pomagam innym; Daję dobry przykład … ) trafiły na przygotowane
drzewo. Następnie nadano nazwę stworzonemu dziełu – Drzewo dobrego zachowania. Hasła na drzewku pomogą dzieciom w dobrym wychowaniu i zachowaniu. Drzewo przez cały tydzień było ozdobą klasy.
Dzieci tworzyły też własne drzewa zachowania.
Po tygodniu, opowiadały co udało się poprawić w swoim zachowaniu, a nad czym
muszą jeszcze pracować.
Piosenki „Grzeczne słówka” i „Piosenka bardzo kulturalna”, słuchane każdego
dnia przypominały o dobrym zachowaniu.
Kolejnym ważnym zadaniem, które dzieci
wykonały, była ocena zachowania kolegów i koleżanek. Okazało się, że w klasie
jest duża grupa uczniów, co do których zachowania nie ma zastrzeżeń. Kilku
uczniów musi jednak pracować nad swoim charakterem i zachowaniem w stosunku do
innych..
W piątek, kończący Tydzień Wychowania
uczniowie stworzyli laurkę, którą wysłali do chorej Ady. O kartki urodzinowe
prosiła mama Ady na portalu społecznościowym.